نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

آلمانی‌ها هم مانند هر ملتی،آداب و زبان آلمانی دارند كه با آن آداب رفتارشان معنی پیدا می‌كند.

 

 

 

 

 

چنانچه در رستوران برای صرف غذا می‌روید اگر آرنج‌های خود را روی میز قرار دهید دور از ادب است و در رستوران نباید موقع غذا خوردن از مچ دست بیشتر روی میز قرار گیرد و موقع غذا خوردن باید چنگال غذا‌خوری را تا اتمام غذا به دست داشته باشید و هرگز نباید چنگال دردست راست قرار گیرد.

 

بیشتر رستوران‌های ایرانی و ترك در این شهر، مكان‌های راحتی هستند كه می‌توانید با همان لباس‌های معمولی به آنجا بروید.

 

 

 

 قیمت‌ها هم بسته به میزان اشرافی بودن رستوران متفاوت است.

 

 

 

 دونر كباب با همان دستگاه‌هایی كه در ایران می‌شناسید در آلمان‌ هم مشغول چرخیدن است.

 

 

 

رستوران دریایی با انواع و اقسام شناورهای پخته شده نیز در آلمان زیاد است. رستوران‌های دریایی نیز به دو صورت معمولی و Fast Food وجود دارد.

 

 

 

انعام دادن در رستوران‌ها از آداب مردم آلمان است و معمولاً برای این كار پانزده درصد از بهای غذا را به گارسون (پیشخدمت) می‌دهند.

 

برای پرداخت بهای رستوران در بسیاری از رستوران‌ها می‌توانید از كارت‌های اعتباری بین‌المللی یا كارت بانك‌های آلمانی نیز استفاده كنید.

 

پرداخت نقدی هم كه موجب خوشنودی صاحب رستوران است.

 

 

 

در هتل معمولاً پول صبحانه روی بهایی است كه برای هتل و آموزش زبان آلمانی می‌پردازید. اما ناهار و شامی ‌كه در هتل می‌خورید را باید جداگانه حساب كنید. كه معمولاً خیلی گران است.

 

 

 

آلمان‌ها معمولا در روزهای یكشنبه (كه تعطیل هستند) به جای صبحانه و ناهار وعده غذایی به نام «برانش» می‌خورند كه از ساعت یازده تا دو بعد از ظهر در هتل‌ها سرو می‌شود.

 

 این وعده غذایی بسیار خوشمزه است. در اتاق‌های هتل چیزی به نام مینی بار وجود دارد كه از نوشیدنی‌ تا شكلات و پسته در آن وجود دارد.

 

 اگر از این خوردنی‌ها استفاده كنید، باید پول آن را تمام و كمال بپردازید و البته این اقلام‌ هم از بیرون هتل گران‌تر هستند. حوله‌های هتل از برق زدن همتا ندارد.

 

 اما درون اتاق‌ها دمپایی ندارند. خروج از هتل اگر بعد از ظهر باشد، بهای اقامت در آن اتاق تا روز بعد برایتان محاسبه می‌شود. 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 تير 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: